20 Nisan 2012 Cuma

dekupaj yöntemiyle askılık yapımı..


Dekupaja sardığımı daha önce söylemişmiydim ??  :)) Bugünde yine aynı yöntemle bişeyler yapıcaz..Ben bir yandan evin eksikliklerini tamamlarken bir yandan da size yeni yeni fikirler vermeye çalışıyorum..Umarım işinize yarıyodur ve biraz da olsa sizi teşvik edebiliyorumdur yaptığım işlere :D


Her zaman olduğu gibi işe objemizi beyaza boyayarak başlıyoruz..

Temiz bir işçilik yapmak için boyayacağımız yerlerin sınırlarını bantlıyoruz. Ben sargı bezini yapıştırmak için kullanılan bantlardan kullandım bu sefer, sele bantından daha iyi oldu..Birde üzerini kalemle çizme sansınız oldugu için, çizip kesip yapıştırabiliyorsunuz..












Gördüğünüz gibi rahat rahat boyadıktan sonra, bantları çıkardığınızda yaptığınız ince işçilik ortaya çıkıyor :D


Daha sonra üzerine istediğiz desenleri peçeteden kesiyorsunuz yada peçeteyi bütün olarakta kullanabilirsiniz. Ben tek bir peçete kullandım ama farklı farklı yerlerini kesip birleştirdim..


Peçetelerin yerleştirme düzenini ayarladıktan sonra; dekupaj tutkalını objemize sürüp üzerine peçetelerimiz nazikçe yapıştırıyoruz..Buarda peçetelerin altındaki beyaz renkli iki katı çıkarmayı unutmayın, bize lazım olan kısım sadece en üstteki renkli kat..


Peçeteleri yapıştırdıktan sonra üzerine tekrar dekupaj tutkalı sürüyoruz. Burada peçetenin yırtılmaması için fırçanıza sürekli tutkal bulundurmaya çalışın ve üst tutkalı sürmeden önce alttakinin kurumasını bekleyin biraz, çünkü diğer türlü peçete yumuşadığı için yırtılma ihtimali artıyor.


Tutkal kuruduktan sonra son olarak verniğini sürüyoruz ve hazır!


Hadi bakalım, kolay gelsin...


Bu arada biz hemen gerekli yere monte edip kullanmaya başladık :D:D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...