17 Nisan 2012 Salı

kuş 'LAR!=)

Bu aralar dekupaj yöntemiyle yapılan işlere çok sardım her bulduğum şeye bişey yapıştırma yarışına girdim kendi kendime, tabi yaptığım şeylerde farklı olmalı :D


Dekupaj da daha çok büyük ojelerin üzerine uygulanıyor yani benim yaptığım posta kutusu, tepsi, takı kutusu tarzı..Bende bu tarz şeylere pek ilginiz yoksa diye hem daha basit hemde daha çok kullanabileceğiniz bişey yapmak istedim ve ortaya böyle bişey çıktı, bakalım tepkileriniz nasıl olucak :D
İhtiyacımız olan polimer kil yani daha bilindik adıyla fimo hamuru..Fimo biliğim kadarıyla markası oluyor ama türevleri var, benim kulladığım farklı bir markaydı..Hamur dışında biraz gazete, dekupaj tutkalı, isteğe bağlı vernik ve küpe yapma aparatı..
Polimer kilin özelliği normalde oyun hamuru kıvamında olması ancak fırınlandığında sertleşmesi...


İlk olarak hamuru istediğimiz kalınlıkta açıyoruz, benimki tahminen 2-3 mm kalınlığındaydı. Yapmak istediğimiz desen kalıbını hamurun üzerine koyup, bıçakla kenarlarından kesiyoruz. Kalıp için, ben internette beğendiğim bir şeklin çıktısını alarak onu kullanmayı tercih ettim..


Şekli kestikten sonra düzeltmeleri yapıp, fırına koyuyoruz hamurumuzu.


Fırını 130 dereceye ayarlayıp yaklaşık yarım saat fırınlıyoruz. Bu aşamada önemli olan fırının soğuk olması yani kek yapar gibi önceden ısıtmıyoruz :D:D Buarda ben yarım saat hamuru pişirdikten sonra hala yumuşak gibiydi yanmasından korktuğum için çıkardım, soğudukça iyice sertleşti zaten. Hatta görenler "aa bu tahtayı nerden buldun ??" gibi yorumlarda bulundu. Kimsenin aklına hamur olma ihtimali gelmiyor :D


Fırınladıktan sonra gördüğünüz gibi renkte falan bir değişiklik olmuyor, tabi hamuru yakmazsanız :D Gerçi yansada önemli değil çünkü üzerini kaplıcaz..


Daha öncede solediğim gibi dekupaj işlemi açık renkli yüzeylerde daha iyi oluyor ben bu nedenle işi riske atmamak için kuşları beyaza boyadım. Bu arada bu hamurların her rengi mevcut isterseniz direk beyaz renkte alın bir daha boyamakla uğraşmayın..


Boya kuruduktan sonra üzerine dekupaj tutkalı sürün ve üzerine gazeten koparğınız parçaları gelişi güzel yapıştırın. İsterseniz sevdiğiniz bi şarkı sözünü falan da kullanabilirsiniz ;)))) ben yazılara pek bakmadım sadece en üste baş harfimi yapıştırdım, sonuç olarak küpe benim küpem olduğundan sorun yok yani :D:D:D:D:D:D


Arkasıda zıt bir renge boyadım, fena olmadı siz başka bişey de yapabilirsiniz yada hiç bişey yapmayın zaten çok gözükmüyor =)


Son olarakta arkasına sıcak silikonla küpe aparatını yapıştırdım..


Küpenizi gazete dışında incik boncuk  farklı şeylerle süslemenizde mümkün tercih sizin ;)



2 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...