9 Temmuz 2012 Pazartesi

unsuz kek !

"Unsuz kek olurmu yaaa?" demeyin, valla Arda yapmış olmuş, bende yaptım benimkide oldu :)
Geçenlerde Arda Türkmen twitterda paylaştığında gördüm bu keki ve o an yapmaya karar verdim...
oohh miss! iyikide yapmışım  :)


Çikolata krizlerine son derece uygun bir tat ve eminimki bundan sonra; browni mi, sufle mi, ıslak kek mi, normal kek mi sorusuna cevabınız unsuz kek olacak ;)
Buarada Arda Türkmen kimdi diyenler için kısaca şöyle söyleyeyim, çoğunluğun yakıştırdığı tabirle; "komşunun oğlu" kıvamında bir insan, tek farkı güzel yemekler yapıp herkesle paylaşması :) İşte bende bugün bu paylaşımlardan birini kaptım, üzerime kareli gömleği giydim belimede mutfak bezini takıp küçük bi Arda yarattıktan sonra başladım çalışmayaa :)))


İhtiyacanız olan; 200 gram tereyağ, 250 gram bitter çikolata, 1 su bardağı pudra şekeri ve 4 yumurta ve tarif :)
İşe çikolata ve tereyağını benmari usülü eritmekle başlıyoruz. Diğer yandan 4 adet yumurta sarısıyla, yarım su bardağı pudra şekerini, krema kıvamına gelene dek çırpıyoruz. Başka bir kapta da 4 adet yumurta beyazını köpürene kadar çırpıyoruz. Daha sonra içine geri kalan pudra şekerini ekleyip tekrar karıştırıyoruz.

Sıra hepsini birleştirmeye geldiğinde ise, ilk olarak erittiğimiz çikolatayı yumurta sarının için yavaş yavaş ekleyip karıştırıyoruz. Bu işlemi yavaş yavaş yapıyoruzki çikolatanın sıcaklığında yumurta pişmesin.
Daha sonra bu karışıma yumurta beyazlarınıda ekleyip, yavaş yavaş dıştan içe doğru karıştırıryoruz.


Karışımı, yağlanmış kalıba döküp önceden ısıtığımız 160 derece fırında yaklaşık 50 dakika pişiriyoruz.


Sonuçta böyle lezzetli bir kek elde ediyoruz ve afiyetle yiyip; Arda'ya dua ediyoruz :))
Hepinize afiyet olsun...

Buarada Arda Türkmenin'nın diğer tariflerine buradan ulaşabilirsiniz..

2 yorum:

  1. Vavv harika unsuz olmasına bana acayip cazip geldi diyettim ve canım tatlı istiyor,teşekkürler canım

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkürler :)
    içinndeki çikolata ve tereyağı miktarını gözardı etmemek lazım ama :D

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...