25 Temmuz 2012 Çarşamba

damla sakızlı rulo pasta..


Rulo pastalar her zaman için yaş pastalardan iyidir. İçlerinde gereksiz şeyler yoktur bi muhallebi, bi meyve; oldu bitti:)

İşte ben de bu tanıma uygun bi pasta yaptım..Şimdi anlatınca biraz uğraştırılı gelebilir ama çok kolay merak etmeyin ;) Bi de fotoğraflar içime çok sinmedi, hatta o kadar ki tarifi koymama kararı bile almıştım ama sonra dayanamadım, bir daha yapıp yeni fotoğraflar çekmem uzun zaman alır diye vazgeçtim. Sonuçta sizi bundan mahrum bırakamazdım :D
Evet! işe pastanın pandispanyasıyla başlıyoruz..
                           4 adet sarısı ve beyazı ayrılmış yumurta
                           4 yemek kaşığı un
                           4 yemek kaşığı şeker
                           1 paket kabartma tozu
                           2 yemek kaşığı kakao (miktar isteğe bağlı)
Artık yumurtanın; sarısı ve beyazını ayırıp çırpmaya alıştık değil mi? :)Bana eskiden o kadar zor gelirdi ki bu işi yapmak ama sonra farkettim de abartılacak bir şey yokmuş sadece bulaşık fazlalığı :p


Neyse işimize döncek olursak; yumurta sarılarıyla şekeri çırpıyoruz. Ayrı bir kapta da yumurta beyazlarını köpürtüyoruz. Daha sonra tüm malzemeleri bir araya getirip pişirme kağıdı serdiğimiz fırın tepsisine yayıyoruz..180 derecede pişiriyoruz. Çok çabuk pişiyor, haberiniz ola, tetikte olun :D
Kek piştikten sonra hemen sıcakken rulo haline getirin ve o şekilde soğumaya bırakın.. Bu işlemi kek soğuduktan sonra yaparsanız, kek büyük ihtimalle parçalanacaktık. Bu yüzden kek sıcakken rulo yapıp bekletmek önemli..hatta rulonun üzerine hafif nemli bi bezde koyabilirsiniz; bu şekilde kek pişirme kağıdından daha kolay çıkacaktır.
Sıra muhallebide;
               3 su bardağı süt
               1 çay bardağı un
               2 tatlı kaşığı nişasta
               2 çay bardağı şeker
               2 yumurta
               1 paket vanilya
               Damla sakızı ( ben bu vivident sakızların, damla sakızlı olanlarından kullandım, 2 tane)
Muhallebi için de; vanilya hariç herşeyi bi tencereye koyup, karıştırıp, pişiriyoruz. Piştikten sonra içine vanilyasını koyup, soğumaya bırakıyoruz..


Artık sıra birleştirmede. Rulo halinde beklettiğimiz keki üzerine ilk önce hazırladığımız muhallebiyi yayıyoruz. Muhallebinin üzerine isteğe bağlı olarak ince bir tabaka krem şanti koyabilirsiniz, ben koydum...


Krem şantinin üzerine biraz ceviz ve yukarıda gördüğünüz gibi muz kullandım. Aslında muz isteğe bağlı. Çünkü muhallebi damla sakızlı olduğundan; pastanın zaten bi aroması oluyor, o yüzden muz koyup koymamak size kalmış..


Son olarak pastaya tekrar adına yakışır, rulo formu verdim ve kalan krem şantiden üzerine sürüp çatal yardımıyla kendi çapımda süsledimm :)))


Hazır ramazanda gelen gidende çok olur, mutlaka denemelisiniz derim ben..
Hepinize afiyet olsun..
Hayırlı ramazanlar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...